sâmbătă, 29 august 2015

38. Relaxare de-o zi


          
          Am promis unui prieten drag ca voi scrie azi despre evadari de o zi. Pentru ca muncim mult, pentru ca ne concentram aproape mereu asupra lucrurilor din viata noastra care sunt absolut necesare si totusi asa de putin importante. Pentru ca zi de zi uitam de noi. Uitam ca avem nevoie de frumos si de emotie, de ochi stralucitori si lumina in suflet. Ne traim fiecare zi aproape mecanic, micile momente in care inima noastra cere bucurie le alungam grabiti si revenim la ce avem de facut. Si momentul adevarului, cel in care ne recunoastem noua insine ca avem nevoie si de altceva, il amanam atat cat se poate. Si cand nu il mai putem amana si in sfarsit il privim in ochi, realizam ca de asa de mult  timp nu mai facem lucruri pentru suflet incat deja le vedem ca pe niste  extravagante si aproape ca am uitat cum sa avem grija si de noi.
          Pretextul din discutia de astazi a fost acela ca nu avem timp si bani sa iesim in fiecare saptamana undeva in natura. Drept care, ca intr-un joc frumos si serios, mi-am asumat ca gasesc in seara asta 20 de locuri in apropierea Bucurestiului unde poti merge in natura sa stai o zi intreaga fara sa cheltui nici un ban (nu zic ca nu ai gasi pe ce sa cheltui ci doar ca nu e neaparata nevoie), in afara de cei pentru drum. 
          Asadar, desi nu am calculator la indemana si scriu greu pe telefon si caut si mai greu, mi-am facut tema.
          Mentionez ca pe primele 2 locuri in preferintele mele se afla unele care nu se pun in acest "pariu", deoarece deja le stim prea bine: zona lacului Buftea si zona palatului si parcului Mogosoaia.
          Legat de celelalte, a fost de ajuns sa inchid ochii cateva secunde ca sa gasesc 10 dintre ele. Pe acelea le voi prezenta asa cum le vede memoria mea afectiva. Pe celelalte recunosc ca le-am cautat pe internet, nu am fost acolo insa am gasit imagini asa de frumoase incat abia astept sa merg sa le vad.

          1. Balta Mihailesti. 
          Am mai scris despre asta. Incep cu ea pentru ca, de ce sa nu recunosc, are valoare afectiva. Pentru ca totul in jur arata rau, satul este neingrijit, locul arata pustiu si salbatic, dar cand ajungi acolo vezi un peisaj cum nu te-ai fi asteptat. Iar pentru mine, in plus de asta, locul acela imi aminteste despre o zi in care mi-am depasit niste limite si am fost mandra de mine pentru asta.
          Ce poti face acolo ? In primul rand, cu persoana sau persoanele potrivite langa, poti sa taci. E locul perfect pentru asta. Liniste si cer si stuf. Sau poti sa povestesti, pe un ton molcom precum miscarea apei, despre toate lucrurile pe care in alta parte nu ai simtit sa le spui. Sau sa stai intins pe iarba, sa faci plaja si sa citesti o carte. Sau sa pescuiesti. 
          La cativa kilometri de acel loc se afla si balta Ciocarlia. Parca peisajul nu este la fel de frumos, dar este cumva asemanator.

          2. Campusul Politehnicii Bucuresti. O sa va intrebati ce poti face acolo o zi intreaga. Atat de multe...Primavara este plin de corcodusi infloriti cat vezi cu ochii, vara e umbra si placut, toamna paleta de culori este bogata iar iarna e totul alb si locul te imbie la plimbari, batai cu bulgari si dat cu sania de pe deal. Am petrecut zile intregi cu prieteni dragi pe iarba sub copaci, invatand pentru bacul la astronomie si mai apoi pentru examenele din sesiunile de vara. Era cel mai romantic loc din lume pentru plimbari. Aici am fost sarutata pentru prima data. Aici m-am catarat in copaci dupa corcoduse verzi. Am alergat. Am povestit. Mi-am plimbat copilul in carucior. In plus, dupa o plimbare aici, ce loc mai frumos gasesti pentru o bere buna si-un pahar de vorba decat terasa Piranha? Unde stiu ca iti aduce mancarea greu, dar aici nimeni nu vine pentru mancare. E o oaza de verdeata unde cuvintele: prietenie, caldura, poveste, apropiere, capata intelesuri mai profunde. Este locul unde o data pe saptamana sub forma de traditie, ne intalneam un grup de prieteni buni, de care acum mi-e asa de dor incat...incat nimic. Mi-e dor asa cum iti lipseste definitiv o parte din tine.

          3. Parcul Herastrau. Nici nu cred ca are rost sa mai spun cum poti petrece aici o zi intreaga. Ture de lac in plimbare, povestind de toate cu...cine vrei tu, ture de lac pe role sau bicicleta. Carti citite pe iarba sub salcii. Tenis de camp. Terase. Plimbari cu barca, cu vaporasul sau cu hidrobicicleta. Bancile din parc...cu oameni potriviti langa...

          4. Divertiland.
          Recunosc ca asta nu intra in categoria "fara bani", deoarece intrarea costa, insa merita. Nu conteaza daca esti adult sau copil ca varsta biologica. Odata intrat, aici esti copil. Si nu trebuie sa stii sa inoti. Doar sa te bucuri de soare, de apa, sa te stropesti, sa stai la soare in timp ce un colac te plimba pe apa. Si mai ales...daaaaaaa. Sa te dai in toboganele cu apa. Unde iti descoperi veselia pe care ai uitat ca o ai dar si temeri pe care nu stiai ca le ai. Si garantez ca vei trai aici niste senzatii pe care nu le vei gasi nici unde altundeva.

          5. Parcul Natural Comana.
          Se afla la jumatatea drumului intre Bucuresti si Giurgiu. Nu am fost acolo inca,dar imaginile pe care le-am gasit pe net iti taie respiratia cu atata frumusete. In primul week-end liber mi-am promis ca acolo voi merge.
          In Parcul Natural exista trei zone speciale: rezervatia de bujori, rezervatia de ghimpe si Balta Comana, a treia zona umeda a tarii dupa Balta Mica a Brailei si Delta Dunarii. In parc se mai pot vizita manastirea Comana, rezervatiile stiintifice, amenajari lacustre, se pot face trasee prin padure sau plimbari cu barca. Am citit chiar si de plimbari cu caiacul pe raul Neajlov, care trece pe acolo. Citind despre acest loc, te vei intreba cum ai putut trai aici atata vreme, asa de aproape de el si totusi sa nu il fi vazut niciodata.

          6. Pe malul raului Neajlov
          Am pomenit de acest rau mai devreme. Intr-o zi cu soare, numai buna de plaja si picnic si pescuit si orice altceva, as vrea sa merg, cat mai curand, intr-un loc despre care mi s-a povestit. Aproape de iesirea din Bucuresti spre Giurgiu, pe malul raului Neajlov, sunt zone unde oamenii vin la pescuit. Combinatia rau + salcii + liniste + salbaticie este cred eu, una perfecta.

          7. Snagov
          Cred ca e un loc prea cunoscut ca sa necesite multe detalii - plimbari pe lac si in jurul lacului, picnic si plimbari prin padure, vizitarea manastirii la care se poate ajunge doar cu barca sau cu salupa.

          8. Cernica
          Un loc frumos, la numai 30 de minute de Bucuresti, unde poti vizita manastirea si muzeul si poti face plimbari prin padure.
          Plus un traseu de 12 km de mers cu bicicleta !

          9. Baneasa
          Foarte aproape de oras, in zona de nord, o plimbare prin padure mi se pare un mod ideal de a invata sa asculti - pasari si frunze si vant si oameni si de ce nu...pe tine.
     
          10. Edenland
          Asta iar intra in categoria "cu bani", dar nu pot sa nu il mentionez. Tot in zona de nord a capitalei este un parc de aventura - cu trasee in copaci, tir cu arcul, airsoft, paintball, saritura in gol eden jump, ping pong, casute in copaci,  inchirieri de biciclete. Si oameni buni, nu uitati: Cuvantul "distractie" nu este unul rezervat strict copiilor. Este ceva de care toti avem nevoie!

          11. Plimbare cu bicicleta pe centura cicloturistica
          Traseul poate fi parcurs in 2-3 ore pe ruta Ciocanesti-Decindea - Urziceanca - Vizuresti - Cretu - Ciocanesti. Drumul trece pe malul Colentinei.
          Pana la Ciocanesti se poate ajunge si cu masina pe drum asfaltat.

          12. Club de echitatie
          Cautand pe net, am gasit unul in Tancabesti, unul in Mogosoaia si unul in Corbeanca, dar sunt convinsa ca exista si altele in jurul Bucurestiului. Nu am calarit niciodata, dar este o experienta care dupa mine trebuie incercata macar o data in viata.

          13.Ruselski Lom
          Locuiesc de peste 30 de ani in zona Bucurestiului si totusi este pentru prima data cand aud aceste cuvinte, motiv suficient pentru mine sa fac o excursie pana acolo cu prima ocazie. Din ce am gasit se pare ca este un canion de calcar aflat la 70 de km de Bucuresti. Imaginile gasite sunt destul de spectaculoase. In plus se pomeneste de ceva manastiri sapate in piatra (?). Google it!

          14.Lacul si manastirea Pasarea
          La numai cativa km de Bucuresti, lacul Pasarea este destul de izolat pentru o zi de sfarsit de saptamana linistita. Se afla chiar langa manastirea cu acelasi nume, care poate fi vizitata.

          15.Parcul Chindiei din Targoviste
          Desi orasul nu mi-a placut niciodata, parcul de acolo si mai ales turnul Chindiei au pentru mine un farmec aparte. E...nufarul din lac, e farama de frumusete intr-un loc mohorat si cu aspect inca destul de comunist...e stropul de romantism pe care il gasim in noi sub carcasa pragmatica pe care o afisam mereu.

          16.Moara Vlasiei
          In zona de nord a judetului Ilfov se afla balta de pescuit, padure si traseu superb pentru biciclete.

          17.Malul raului Arges
          Pe malul raului Arges, in dreptul localitatii Bolintin Vale, am citit ca se gasesc plaje frumoase si linistite.

          18. Lacul Balteni
          Este in apropiere de Snagov. Inconjurat de padurea Cocioc, este o oaza de liniste potrivita pentru plaja, plimbari cu bicicleta si...altele.

          19. Lacul si padurea Caldarusani
          Numit de cunoscatori si "la broaste", locul prezinta un traseu de mers cu bicicleta despre care se spune ca este "o explozie de natura" si care iti lasa sufletul plin de imagini frumoase.

si...
          20. Gradina Botanica din Bucuresti
          Trebuia sa inchei cu asta. Este dintre toate locul cel mai apropiat sufletului meu. M-as plimba aici si as sta intinsa pe o patura citind carti nu o zi, ci 7, 10, 100 de zile la rand. Aici ma aduceau bunicii mei la plimbare cand eram mica. Aici veneam apoi cu mama si mai tarziu cu prieteni. Pe aleile acestui parc am zambit de fericirea gandului la o viata noua. Pe bancile aleii cu castani invatam pentru bac si in sesiuni. Tot aici am primit poezii si m-am simtit iubita. Flori, copaci, plante deosebite, nuferi, statui, alei, toate rezuma intr-un mod delicat tot ce poti vedea mai frumos in Bucuresti.
          

          And now, my friend, I wait for your half of the deal :) 

          Dar voi, cei care cititi ce scriu eu aici, voi unde preferati sa evadati la sfarsit de saptamana ?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu